Przejdź do głównej zawartości

Jak zwiększyć ruch na blogu modowym?

Pytacie mnie o pozycjonowanie bloga modowego, dlatego też od czasu do czasu poruszam nurtujące Was kwestie i staram się pomóc możliwie najlepiej, jak potrafię. Pozycjonowanie to ciężki orzech do zgryzienia, jednakże jest to temat na osobny wpis, bo dzisiaj zajmiemy się przede wszystkim pozyskiwaniem ruchu na bloga modowego.

Jak zwiększyć ruch na blogu modowym?

Jak zwiększyć ruch na blogu modowym?

Jak już wspominałam, wypozycjonowanie bloga o tej tematyce w wyszukiwarce jest dość trudne za sprawą konkurencyjności niszy modowej. W tym wypadku warto zawęzić tematykę bloga tak, by łatwiej było nam się przebić. Są jednak opcje, które pomogą Wam szybko i efektywnie zwiększyć ruch na blogu w przypadku, kiedy Wasze pozycje w wyszukiwarkach są jeszcze bardzo niskie.

1. Social media

Serwisy społecznościowe to wciąż najlepsza opcja na zwiększenie ruchu na blogu. Wiem, że często pomijacie ten punkt w różnego rodzaju poradnikach, bo np. nie posiadacie odpowiedniego grona followersów i zabiegi promocyjne w mediach społecznościowych nie przynoszą Wam pożądanych rezultatów. Otóż, warto takie profile posiadać z dwóch powodów. Stopniowo budujecie w ten sposób swoją markę w internecie i naprawdę nie ma to znaczenia, ile osób Was śledzi, bo media społecznościowe i tak zwiększają świadomość odbiorców. Efektem wcale nie muszą być tysiące wyświetleń takich postów - każdy link do Waszego bloga z Facebooka czy Pinteresta ma ogromne znaczenie dla wyszukiwarek. 

Wiem, że różne społecznościówki działają w różny sposób. Facebook jest dość trudnym tematem, jeśli nie posiadamy odpowiednio zaangażowanego grona odbiorców, ale za to świetnie sprawdza się w przypadku płatnego promowania konkretnych postów - efekt jest szybki, a do tego istnieje szansa, że część osób wykaże pewną aktywność np. udostępni Wasz post, co pozwoli Wam na dotarcie do tysięcy odbiorców małym kosztem.

Jeśli chcecie zdobywać ruch za darmo, to zdecydowanie bardziej polecam Instagram czy Pinterest. Na Instagramie wciąż działa opcja follow-unfollow, więc spopularyzowanie nowo założonego profilu jest w tym przypadku dość proste - wymaga jedynie konsekwencji. Na Pintereście wcale nie musicie posiłkować się tą funkcją, ponieważ do zwiększenia zasięgów nowego profilu wystarczy regularne udostępnianie treści np. raz dziennie. Kolejną zaletą Pinteresta jest to, że moda na tej społecznościówce ma się wręcz fantastycznie, a każdy pin przyciąga wzrok za sprawą grafiki, która stanowi nieodzowny element wpisów na tematy związane z modą (w szczególności takich, w których opisujecie stylizacje modowe). Chcecie wielotysięcznych zasięgów na Pintereście? Codziennie coś udostępniajcie - to działa. Polską alternatywą dla tego serwisu jest Zszywka czy DDOB (typowo dla blogerek/blogerów).

2. Automatyczne udostępnianie wpisów

Niektórzy mają wątpliwości co do tej metody, bowiem istnieje ryzyko, że Google potraktuje taki udostępniony na innej stronie wpis jako duplicate content. Otóż nie jest to prawda. Google doskonale wie, że wpis pochodzi z Waszego bloga i jest to treść całkowicie oryginalna. Po pierwsze - tego typu strony udostępniają jedynie fragment Waszego postu, po drugie - udostępniają go wraz z bezpośrednim linkiem do Waszego bloga. Instalacja takiego skryptu zazwyczaj opiera się na przeklejeniu kodu, a reszta dzieje się automatycznie. Publikujecie wpis, a on automatycznie jest udostępniany na innej stronie. Zwykle generuje to 5-10 wyświetleń dziennie, ale uwierzcie - przy 100 wpisach zaczyna to już robić różnicę. Jednym z takich portali jest np. portal Zblogowani.

3. YouTube

YouTube to wbrew pozorom jedno z najlepszych miejsc umożliwiających przekierowanie ruchu na naszego bloga. O ile tworzenie własnego kanału i budowanie marki zajmuje całkiem sporo czasu, o tyle współpraca z vlogerami nie jest wcale aż tak kosztowna, jak np. reklama w internecie. Wystarczy, że nawiążecie taką współprace, a vloger/vlogerka wspomni Was w swoim filmie, zamieszczając link do Waszego bloga w opisie - często są to naprawdę groszowe sprawy, a ruch pozyskiwany w ten sposób jest naprawdę wartościowy. W ten sposób można wygenerować tysiące wyświetleń, a dodatkowo bardzo pozytywnie wpływa to na pozycję w wyszukiwarkach. Na YouTubie znajdziecie mnóstwo kanałów modowych, które chętnie nawiążą z Wami współpracę.

Komentarze