Przejdź do głównej zawartości

ASMR po polsku na sen? Polish ASMR - szepty - TOP 3

Kochani, dziś postanowiłam wtajemniczyć Was w temat troszeczkę odbiegający od tematyki bloga - nie będzie o modzie, nie będzie o urodzie ani o zdrowiu. Będzie o ASMR. Czym jest ASMR? Na czym polega to zjawisko, o którym mówi się coraz cześciej? Postaram się Wam to wyjaśnić!

ASMR po polsku na sen? Polish ASMR - szepty - TOP 3

ASMR po polsku na sen? Polish ASMR - szepty - TOP 3

Jeżeli kiedykolwiek wpatrywaliście się w filmik przedstawiający mężczyznę mieszającego farbę albo np. wsłuchiwaliście się w gaworzenie swojego malucha i było Wam po prostu przyjemnie, to gratuluję - doświadczyliście ASMR! ASMR jest to przede wszystkim poczucie głębokiego zrelaksowania - przyjemności, która rozlewa się od czubka głowy aż po tułów. Nie bez powodu ASMR nazywa się "orgazmem mózgu" - są to specyficzne ciarki wywoływane przez tzw. wyzwalacze. Naukowcy opisują to zjawisko jako oddziaływanie bodźców na zmysły, które docierają do konkretnych ośrodków w mózgu, wywołując określoną reakcję organizmu.

ASMR nie jest niczym wyjątkowym i absolutnie każdy doświadczył tego rodzaju uczucia przynajmniej raz w życiu. Dobrze się zastanów czy nigdy nie wpadłaś w stan błogiego ukojenia i głębokiej relaksacji podczas wizyty u fryzjera (np. w trakcie delikatnego masowania głowy). No właśnie. 

Zjawisko to bardzo skutecznie pomaga w walce z bezsennością (ułatwia zasypianie), poprawia samopoczucie i wspomaga walkę z depresją. Psychologowie zauważają jednak, że specyficzne ciarki są w każdym przypadku wywoływane przez różne bodźce. Na jednych działa szept, na innych chrupanie, stukanie i tym podobne. Same musicie to sprawdzić, jednakże z tego, co się orientuję - szepty są jednym z najczęstszych wyzwalaczy.

Ja osobiście z ASMR zetknęłam się przypadkowo. Mam na myśli ASMR jako ASMR - gdzieś natrafiłam na tę nazwę i wygooglowałam opis. Stopniowo zaczęłam się przekonywać do tego rodzaju terapii i przynajmniej raz dziennie oglądam sobie takie filmiki tylko po to, by odpocząć i zrelaksować się po pracy. Filmików ASMR po polsku nie ma jeszcze aż tak długo - piszę ten post głównie po to, by jeszcze bardziej spopularyzować ten trend. Za granicą mówi się o ASMR zdecydowanie częściej - i zasłużenie!

Zanim zaczniecie oglądać ASMR po polsku, polecam, byście sprawdziły, jakie wyzwalacze działają w Waszym przypadku najbardziej - koniecznie dajcie mi znać w komentarzach! Niezależnie od tego czy borykacie się z bezsennością i depresją, czy też nie - warto po prostu odpalić jeden z takich filmików i zrelaksować się po ciężkim dniu.

Poniżej zamieszczam listę najlepszych (wg mnie) twórców ASMR po polsku - w wersjach męskich i żeńskich.

ASMR PO POLSKU NA SEN/POLISH ASMR/SZEPTY TOP 3

ASMR - Koleżanka robi Twój makijaż

ASMR po polsku - szepty na sen, bliski szept, szeptanie - POLISH ASMR

ASMR - 10 faktów o mnie

Komentarze