Przejdź do głównej zawartości

Szampon leczniczy i przeciwłupieżowy - Zoxin-Med - opis, recenzja i moje doświadczenia

Zoxin-med to jeden z najczęściej promowanych szamponów przeciwłupieżowych ostatnich lat. Mimo, że mam już swojego faworyta w tej materii, to postanowiłam go przetestować i ocenić rezultaty. Moja recenzja będzie krótka, aczkolwiek treściwa - zdaję sobie sprawę, że większość z Was zapewne boryka się z problemem łupieżu i znalazłyście się tutaj nie bez powodu. Oszczędzę Wam lania wody i przejdę od razu do sedna, czyli do mojej subiektywnej oceny szamponu leczniczego z ketokonazolem.

Jest to przede wszystkim lek o działaniu przeciwgrzybicznym i przeciwłupieżowym, który w swoim składzie zawiera substancję czynną w postaci ketokonazolu. Stosuje się go miejscowo na skórę. Oprócz ketokonazolu, produkt zawiera m.in. betainę kokosową, dietanolamid kwasów oleju kokosowego, glikozydy kwasów oleju kokosowego, czerwień koszelinową, oleinian glicerolu, sodek chloru, kwas solny czy wodę oczyszczoną. Stosuje się go przede wszystkim w profilaktyce i w leczeniu miejscowym zakażeń grzybicznych skóry powodowanych m.in. przez drożdżaki z rodzaju Malassezia.

Szampon leczniczy i przeciwłupieżowy - Zoxin-Med - opis, recenzja i moje doświadczenia

Szampon leczniczy i przeciwłupieżowy - Zoxin-Med - opis, recenzja i moje doświadczenia

Nie jest to więc tylko i wyłącznie szampon - mamy do czynienia z preparatem typowo leczniczym. Jest skuteczny w leczeniu łupieżu skóry głowy - złuszczaniu naskórka w postaci białych, oddzielających się łusek. To nie wszystko, bowiem Zoxin-med działa równie dobrze na problemy z łojotokowym zapaleniem skóry objawiającym się brązowawo-czerwonymi plamami na klatce piersiowej czy twarzy. Złuszczają się one w postaci białych i żółtych łusek. Podobno można go stosować także na łupież pstry - nie jestem jednak w stanie ocenić jego skuteczności pod tym kątem.

ZOXIN-MED KUPISZ TUTAJ

Preparat stosujemy miejscowo i spłukujemy po upływie 5 minut. Można go stosować dwa razy w tygodniu przez 2-4 tygodnie lub profilaktycznie - raz na 2 tygodnie. Inaczej ma się to w przypadku łupieżu pstrego - wszelkie informacje na ten temat znajdziecie na ulotce.
Szampon leczniczy i przeciwłupieżowy - Zoxin-Med - opis, recenzja i moje doświadczenia

Co do samego działania, nie zauważyłam u siebie żadnych skutków ubocznych, choć jestem na nie dość podatna i nie każdy szampon mi odpowiada. Jest to niewątpliwie plusem tego preparatu, jednak - nie sprawia to, że Zoxin-med jest mniej skuteczny. Wręcz przeciwnie. Łupież zniknął po około dwóch tygodniach stosowania i - choć potem pojawiał się on w małych ilościach i bardzo sporadycznie - to dalsze stosowanie Zoxin-med całkowicie zlikwidowało ten problem.

Szampon działa, to na pewno - a przynajmniej w moim przypadku. Dodam jeszcze, że stosowałam wielokrotnie konkurencyjny szampon (tak, ten najpopularniejszy) i skutki były zerowe. Dowodzi to temu, że Zoxin-med ma zupełnie inny skład i zupełnie inne działanie. Jeżeli nie zauważacie rezultatów, jeśli chodzi o pozostałe szampony, to śmiało możecie spróbować Zoxin-med, bo możliwe, że to właśnie ten preparat pomoże Wam się pozbyć uporczywego łupieżu.

Podsumowując, moje doświadczenia z Zoxin-med są bardzo pozytywne - żadnego uczulenia i skuteczna terapia, a chyba o to w tym wszystkim chodzi, prawda? Jeżeli mój łupież kiedykolwiek powróci, to mam już alternatywę, po którą z pewnością sięgnę po raz kolejny. Na sam koniec - w treści zostawiam Wam link do produktu, gdybyście zechciały na własnej skórze przetestować Zoxin-med i jednocześnie proszę moje drogie czytelniczki o dzielenie się opiniami - gdybyście taką kurację miały już za sobą!

Komentarze