Przejdź do głównej zawartości

Kryptowaluty - jak zacząć? Poradnik krok po kroku

 Kryptowaluty - jak zacząć? Poradnik krok po kroku

Kryptowaluty - jak zacząć? Poradnik krok po kroku

Jeżeli trafiłeś/aś tutaj, bo chcesz zacząć przygodę z kryptowalutami, to - by nie przedłużać - załóż darmowe konto na największej, najbardziej renomowanej i najbezpieczniejszej giełdzie na świecie. Kliknij TUTAJ lub w CTA poniżej:

>> ZAREJESTRUJ SIĘ NA BINANCE <<

Długo przymierzałam się do tego, by napisać post pt. "Kryptowaluty - jak zacząć?". Po pierwsze, zdawałam sobie sprawę, że będzie to wpis tematycznie odbiegający od tego, o czym jest mój blog i część z Was nie będzie nim zainteresowana. Po drugie, sądziłam, że opinia laika na temat kryptowalut nikomu tak naprawdę się nie przyda.

Po czasie jednak stwierdziłam, że są przecież osoby kompletnie nie w temacie Bitcoina i kryptowalut - takie osoby chętniej przeczytają o nich od kogoś, kto nie jest w tej dziedzinie ekspertem, bo łatwiej będzie im zrozumieć, co to tak naprawdę jest.

Otóż, za kryptowalutami stoi technologia - spełniają one naprawdę różne funkcje - ale dla mnie, czyli osoby, która chce tylko zainwestować kilka groszy "na próbę" ważne jest tylko to, że są one wirtualnym pieniądzem. Posiadają pewną wartość, ta wartość się zmienia, dzięki czemu można na nich zarobić - jak np. na dolarach czy euro. Różnica jest jednak znacząca, bo te wahania w przypadku Bitcoina i kryptowalut są dużo większe. Co to oznacza? Że inwestując 100 czy 200zł, możemy oczekiwać dziesięciokrotnego wzrostu w ciągu najbliższych kilku lat. Z tego właśnie względu zainteresowałam się kryptowalutami. W ciągu roku odkładałam drobne i przelewałam je regularnie na giełdę - uzbierało się tego ponad 1000zł w ciągu całego roku, czyli nie była to jakaś spektakularna inwestycja, na jaką śmiertelnicy nie mogą sobie pozwolić. Tylko, że mówię tutaj, ile przelałam na giełdę, a nie ile to jest aktualnie warte. Uwaga: Moje 1000zł to dzisiaj dokładnie 8946zł! Może i niedużo, ale zobaczcie, że zainwestowałam tylko 1000zł w ciągu roku - przyjrzyjcie się lepiej, ile razy ta inwestycja wzrosła! Mam dziś prawie 9 razy więcej niż zainwestowałam.

Dlatego teraz staram się odkładać trochę więcej i często rezygnuję np. z kolejnych butów, by w danym miesiącu przelać na giełdę 200zł, a nie 100zł.

Zaraz, zaraz, ale przecież na kryptowalutach można stracić...

Owszem, każda inwestycja niesie pewne ryzyko, ale uwierzcie - jeśli wybieracie np. Ethereum czy Bitcoina, a nie jakieś wątpliwe kryptowaluty, których nikt nie zna, to prędzej czy później wyjdziecie na plus, nawet jeśli notowania chwilowo spadną. Ryzyko wiąże się tutaj głównie z kupowaniem mało znanych kryptowalut albo tzw. "graniem na krótko", czyli kupowaniem i sprzedawaniem kilka razy dziennie w zależności od wahań cenowych. Ja kupuję i to po prostu leży na giełdzie przez kilka miesięcy, nic z tym nie robię, a wartość mojego giełdowego "portfela" rośnie wraz ze wzrostem ceny Bitcoina.

Niewiele ryzykuję - Bitcoina mogę w każdej chwili sprzedać, wypłacić pieniądze w ciągu kilku minut i przelać je na konto bankowe. Aktualnie jest to takie proste i wymaga tylko kilku kliknięć. Nie robię tego, bo inwestuję tylko zbędne drobniaki :) Czekam aż Bitcoin będzie wart milion dolarów! Wiem, że to możliwe, bo Bitcoinów jest mało i nigdy nie będzie ich więcej, dlatego wartość BTC będzie rosła - jak np. wartość złota, które też przecież się nie mnoży.

Jak kupić kryptowaluty za złotówki?

Sprawa jest naprawdę bardzo prosta i nie musicie posiadać żadnej specjalistycznej wiedzy - jeżeli chcecie kupić kryptowaluty za złotówki, to wystarczy wykonać kilka prostych kroków. Strona giełdy jest całkowicie po polsku, więc bez obaw. Dla tych, którzy nadal mają wątpliwości, przygotowałam poradnik krok po kroku.

Jak kupić kryptowaluty?

2. Kliknij w "Kup kryptowaluty" w lewym górnym rogu ekranu
3. Z rozwijanej listy wybierz "Karta kredytowa/debetowa"
4. Wybieramy kwotę i walutę, za jaką chcemy kupić np. Bitcoina lub dowolną inną kryptowalutę (to także wybieramy w tym samym okienku). Wpisujemy np. 100zł
5. Klikamy "Kup BTC"
6. W kolejnym okienku wpisujemy numer karty płatniczej, jej datę wygaśnięcia i kod (wszystko to znajdziecie na odwrocie karty), a także dane osobowe.
7. Klikamy "Dalej" i gotowe! Prawda, że proste?

Podsumowanie

Wiele osób z mojego doświadczenia zastanawia się "jak zacząć" przygodę z kryptowalutami. Panuje przekonanie, że inwestowanie w kryptowaluty wiąże się z koniecznością posiadania specjalistycznej wiedzy. To nieprawda! W zasadzie w 5 minut napisałam dla Was kompletny poradnik, który pozwoli Wam zacząć inwestować w kryptowaluty - tak naprawdę to wszystko, co powinniście wiedzieć na początku. Uwierzcie, cały ten proces nie różni się od robienia zakupów online w sklepach z odzieżą, a naprawdę warto, bo małym kosztem możecie się niemało wzbogacić.

Warto zaryzykować i sprawić sobie takie "ekstra kieszonkowe" np. na zakupy. Jeżeli wciąż nie macie pewności czy jest to tak proste, jak napisałam, to zacznijcie od najmniejszej możliwej kwoty - nikt nie każe Wam inwestować kilkuset złotych, szczególnie, jeśli dopiero zaczynacie zabawę i nie wiecie, czego się spodziewać.

Kryptowaluty - jak zacząć? Mam nadzieję, że po przeczytaniu powyższego poradnika, nie macie już wątpliwości, jak kupić Bitcoiny za złotówki!

Polecam też:
Jak kupić kryptowaluty?
Blog o kryptowalutach

Komentarze