Jeżeli założyłaś blog modowy i nie widzisz rezultatów, jeżeli chodzi o ruch organiczny, to powód jest bardzo prosty - bardzo konkurencyjna nisza. Osiągnięcie pozycji w wyszukiwarkach jest tym bardziej trudne, im popularniejszą tematykę wybierasz.
Ma to rzecz jasna swoje plusy i minusy. Minus jest taki, że będziesz potrzebować mnóstwo wartościowej treści i czasu, by ktokolwiek zaczął w ogóle trafiać na Twojego bloga. W tej kwestii nie musisz się martwić na zapas, że popełniasz błędy i robisz coś nie tak. Jeśli nie widać rezultatów, to znaczy, że powinnaś być konsekwentna i cierpliwie na nie czekać. Konkurencyjność słów kluczowych to niewątpliwie duży problem i spore wyzwanie. W większości poradników wyczytasz, że lepiej skupiać się na tych mniej popularnych frazach.
Podchodzenie do blogowania w taki sposób również ma swoje wady i zalety. Po pierwsze, istnieje szansa, że mało popularną frazę rzeczywiście raz w tygodniu ktoś wpisze w wyszukiwarkę i trafi akurat na Twojego bloga. Jeśli osiągniesz pozycję na 500 czy 1000 takich fraz, to z pewnością odczujesz różnicę, jednak do tego czasu tak naprawdę niewiele takie pozycjonowanie zmieni.
Przynajmniej nie w kwestii ruchu organicznego czy zarobków. Post piszę w oparciu o bloga modowego, bo takiego prowadzę, jednakże są to uniwersalne wskazówki, które mogą się Wam przydać w każdej innej (popularnej niszy) np. finansowej.
Podam przykład - możesz walczyć o pozycję na łatwe frazy np. "Jaką sukienkę założyć na urodziny kuzyna od strony mamy?" i bez problemu osiągniesz pozycje. Problem polega na tym, że takie zapytanie w Google pojawia się bardzo rzadko. Frazę "blog modowy" wpisujemy zdecydowanie częściej, ale... no właśnie, są tam setki innych blogów, które twardo trzymają pozycje w top 10.
Wysokie pozycje zapewniają wysokie stawki za reklamy na blogu i niewyobrażalny ruch. Celując w popularne hasła i niszę, zwiększamy nasze widełki reklamowe z 500zł miesięcznie do np. 10000zł. Co mam na myśli? To, że niszowe blogi pozycjonuje się dużo łatwiej, ale kwoty i ruch maksymalny, jaki można dzięki nim osiągnąć ma zawsze pewne ograniczenia. Blogi o popularnej tematyce są trudne w pozycjonowaniu, ale maksymalne zarobki i ilość odwiedzających w zasadzie nie jest ograniczona zupełnie niczym.
Przejdę teraz do meritum.
Jak zarabiać 10000zł z AdSense na blogu o popularnej tematyce?
W zasadzie nie tylko na blogu modowym. Mam na myśli każdą popularną niszę, która umożliwi Ci generowanie dzięki reklamom właśnie tyle, a może nawet więcej. Rozwieję Twoje wątpliwości - nie wymaga to wcale wkładu finansowego. Co sprawia, że strona staje się popularna w oczach Google? Jej autorytet. Tutaj ważna jest odpowiednia domena, czas i treść. Potrzebujesz mnóstwo czasu, by wyszukiwarki uznały Twojego bloga za stronę wartościową. Tutaj możesz sobie odrobinę pomóc - regularnie dodawane posty sprawią, że zdobycie pozycji zajmie Ci dużo mniej czasu, jednakże mówimy o popularnej niszy. Jakie działania podjąć, by wypozycjonować np. bloga modowego?
Na samym początku powinnaś przyjrzeć się popularnym stronom - takim, które zarabiają dziesiątki tysięcy złotych każdego miesiąca. Co je wyróżnia? Wcale nie jakość - przede wszystkim ilość! Zwróć uwagę, że Twoje posty nie muszą być wcale obszerne i skomplikowane językowo. Może pisać proste wpisy i odpowiednio je optymalizować ( głównie pamiętać o grafice i nagłówkach). Strony, które zarabiają najwięcej, to te, które mają dużo treści. Duża ilość wpisów sprawia, że słowa kluczowe oddziałują na siebie nawzajem, a Twój blog zdobywa pozycje na frazy, o których nawet byś nie pomyślała. Mój przyjaciel zarządza tego rodzaju blogami (o popularnej tematyce) - bywa, że w pierwszym miesiącu od założenia dodaje około 150 wpisów i poświęca każdemu takiemu przedsięwzięciu mnóstwo czasu. Pytacie o efekty? Prowadzi aktualnie 5 blogów i zarabia prawie 30000zł miesięcznie... na każdym.
Moje wskazówki nie są zatem kompletną bzdurą, nawet jeśli specjaliści od SEO uważają inaczej. Blogi, które zarabiają duże pieniądze są ogromne - to molochy, które nie posiadają obszernego i mega wartościowego contentu, jednakże ilość wpisów sprawia, że Google nie może ich ignorować... choćby chciał.
Pamiętaj, że 100 wpisów eksperckich nie wygra z 1000 wpisów o objętości trzech akapitów. Jeśli chcesz walczyć o popularne słowa kluczowe, to zastosuj się do moich wskazówek. Co do blogów modowych - te, które widnieją w czołowej dziesiątce zazwyczaj ograniczają content do zdjęć stylizacji i banalnych opisów. Czemu w takim razie w rankingach są wyżej niż Twoje blogi? Bo takich wpisów mają setki. Jak zarabiać na blogu o popularnej tematyce? Właśnie tak!
Komentarze
Prześlij komentarz