Przejdź do głównej zawartości

Czy warto zakładać blog o modzie damskiej? Jak go pozycjonować?


Dzisiejszy post to bardziej moje subiektywne spostrzeżenia niż wiedza fachowa - jestem tzw. samoukiem, więc nie mnie oceniać, jednakże postaram się odpowiedzieć Wam na postawione w tytule pytania. Czy warto zakładać blog o modzie damskiej? Jak go pozycjonować?

Są to dwie kwestie, o których prawdopodobnie nie myślałaś, kiedy zakładałaś bloga. Wszystkie "za" i "przeciw" klarują się dopiero po dłuższym czasie - Twoje subiektywne zdanie na ten temat zależy głównie od tego czy osiągnęłaś sukces, czy nie. Nie jestem w stanie Ci doradzić. Nie mogę również opierać się tylko i wyłącznie na własnych doświadczeniach, więc postaram wcielić się w postać przyszłej blogerki, która zrobiła research teraz i musi już tylko podjąć odpowiednią decyzję. 

Jak pozycjonować bloga o modzie damskiej? Czy warto?

Czy warto zakładać blog o modzie damskiej?

Odpowiedź jest prosta - warto i nie warto. Zakładając bloga o modzie damskiej, musisz pamiętać, że moda damska - jak i moda w ogóle - to bardzo konkurencyjna nisza. Takich blogów są tysiące. Nie będziesz w stanie rywalizować z Maffashion, której blog jest popularny, istnieje w sieci od wielu lat i ma pierwsze miejsca w wyszukiwarce. Takich blogów jest bardzo dużo - czy Twój blog bez treści i tysięcy złotych przeznaczonych na pozycjonowanie ma jakiekolwiek szanse? Nie bardzo. Twoje wpisy będą pojawiać się zawsze "za plecami" innych. Możesz oczywiście pisać posty na tematy, które nie były wcześniej poruszane przez inne blogerki - ale jaka jest szansa na to, że starczy Ci pomysłów i możliwości, by takowe tworzyć?

Podsumowując

Moda damska to bardzo popularna i dochodowa nisza, aczkolwiek - analogicznie - bardzo konkurencyjna i trudno na niej zarobić. Musisz liczyć się z tym, że inne blogerki inwestują pieniądze w pozycjonowanie. Jeżeli nie inwestujesz, to zostajesz w tyle. Możesz inwestować, zawęzić tematykę bloga (np. blog o lakierach hybrydowych, blog o kapeluszach), wybrać tematykę bardziej niszową niż moda lub cierpliwie czekać - decyzja należy do Ciebie.

Jak pozycjonować bloga o modzie damskiej?

Tak, jak i inne blogi. Na początek należy zadbać o odpowiednią optymalizację - w sieci znajdziecie mnóstwo wpisów na ten temat. Potem warto skupić się na zdobywaniu backlinków, czyli takich linków, które prowadzą do naszego bloga. Proponuję zacząć od komentowania wpisów innych blogerów/blogerek i udostępnianiu swoich własnych w mediach społecznościowych. W taki sposób pozycjonuje się większość stron internetowych i efekty są naprawdę zadowalające.

Mam nieco bardziej niszowego bloga - choć nie wydałam ani grosza na pozycjonowanie czy płatne linki, to po niespełna roku stał się on na tyle popularny, że obecnie zarabiam na reklamach przeszło 500zł miesięcznie. Sprawa wygląda dużo gorzej w przypadku bloga o modzie (stylizacje-inspiracje). Przez dłuższy czas skupiałam się dokładnie na tych samych "zabiegach promocyjnych", jednakże efekty były znikome - właściwie to jedynym rezultatem była indeksacja moich wpisów w Google, co oczywiście było nieistotne, ponieważ pojawiały się one na 50 stronie albo i dalej. 

Jakiś czas temu doszłam do wniosku, że w ten sposób mogę czekać latami na jakiś sensowny dochód. Piszę o pieniądzach, bo jednak poświęcam blogowaniu naprawdę sporo czasu - fajnie byłoby mieć z tego chociaż "kieszonkowe". Nie chciałam porzucać bloga, w którego włożyłam sporo pracy, więc postanowiłam, że zainwestuję i zobaczę, co dalej. 

To, czego się nauczyłam - nisza modowa jest mega trudna. Albo czekasz na czytelników przez lata, albo korzystasz z pomocy profesjonalistów. Jeżeli już koniecznie chcesz prowadzić bloga o modzie damskiej, to licz się z tym, że wymaga to dużo pracy i cierpliwości... lub dużo gotówki. 

Życzę wytrwałości! 

Wpisy, które mogą Ci się przydać:



Komentarze